Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan selamat sejahtera!

Dunia Kami di Form6 ♥

Hah! masuk blog aku nak tau lah tu...hehehehe
Ape-ape pown thanks sebab sudi nen0-nen0 kat blog aku ni hah...
Disebabkan korang ni excited nak nen0-nen0 lagi, amek ni, nahhh......
`aikkkkk kelas kau cah! siap bagi bunga gitu.` hikhikhik...

ok...ok... kita teruskan citerr yeerrrr. Ehm... ekshely kalau tengok kat tittle aku dah semestinyalah  aku nak cterrr pasal zaman main pond0k-p0ndok aku kat form6 dulukan. (Kau hader???hehehehe)
So, kat sini aku bukan nyer nak cter nen0-nen0 naik ambulans ni...
tapi nak cterr kisah kami yang tak berapa nak kisah ni.

Sebelum tu mestilah nak tayang her0 and her0innya dulukan.
mana tau ada yang berkenan di kaki hati ley shala...! DIORANG ni hahahaha.

vough! kan masing-masing...

haaa... tu lum tengok pangai lagi haram jadahnya. hahahaha
Untuk pengetahuan korang semualahkan kami  ni dikenali sebagai kelas PRA U A2 dan kelas yang paling famous dipertontonkan sebagai kelas paling banyak gosip! Bukan we all yang bergosip tapi digosipkan oleh warga sekolah yerrrrr...
Nak kata famous sebab kita orang ni pelajar harapan sekolah tak mungkinlahkan tapi sebab jeennnngg! jeennnngg! jeennnngg! jerrr citernyeeee ...

Ekshely kita orang nie ada pendapat tersendiri tu sebab pendapat kita orang ni selalu bercanggah dengan kehendak sekolah. So, tak bley nak wat ape lah kan kalau hari-hari kita orang ni merungut itu ini.
Dengan segala dukacitanya yang jadi mangsa keadaan ialah Mama Zack (identiti dirahsiakan) we all. Mama lah sangat! hahahaha... Mama sorry k, anak-anak mama nakal sampai mama fed up. Mama hari-hari masuk kelas hari-hari jugak mama berleter tapi kita orang ni macam pekak jerrrr kan. Tak pelah we all pun suka mama berleter sebab tak payah blajar. hahahahah
Siapa Mama Zack? 
Mama Zack ni guru kelas kita orang tapi kita orang dah anggap dia macam mak tiri kita orang. hahahahaha
Tapi ape-ape pown kita orang tetap bagi speck(respect) kat dia. Yelah kan tak baik berkasar dengan orang tua ni.

ok... masalah utama kita orang adalah kedatangan yang tak pernah wat Mama Zack ni tersenyum sampai ke telinga. Hari-hari ada jerrr yang tak hadir. Kalau datang pown kita orang lebih minat tidur dari dengar pak cik mak cik ni semua membebel kowt tapi yang paling kita orang tak berapa nak gem0 pangainya mestilah t0k anjang! kalo bley sampai nak bak0 umah dia. Tapi tu dlu sebelum exam STPM berlangsung tapi sekarang tak simpan dendam dah. Bukan ape kadang-kadang tu geram jugak bila kita orang ni dah mula kene gosip itu ini. Ape yang kita orang buat mesti ada jerrr yang tak kene pada pandangan unclass yang tak terlibat ni. Ape hal ntah! huh WHATEVER lah kan.
Namun disebalik cterrr cterrr ni semua we all ni ada sesuatu perkara yang orang lain, kelas-kelas lain atau pelajar-pelajar lain tak ada atau yang pernah jadi kat korang tapi tak sehebat kami ni iaitu SEMANGAT! CINTA! dan ERTI PERSAHABATAN itu sendiri.
Kenape tiga perkara ni sangat utuh sebagai sesuatu
perkara yang penting di hati kami sebab setiap kali kami diperlekehkan oleh anasir-anasir yang macam parasit ni hati kami mudah terbak0 and setiap kami akan kata "aku akan buktikan walaupun aku tak sehebat itu yang kau mahukan." Itu lah SEMANGAT kami.


CINTA pulak bukan bermaksud setiap dari kami mesti berCouple tapi cinta sebagai seorang sahabat kepada sahabatnya sendiri. Walaubagaimana sekalipun kita orang berantakan sesama sendiri kita orang akan cari jalan untuk jalinkan persahabatn semula.
Nak jadikan cerita ada suatu masa kelas kami betul-betul bagai dilanda badai. Nak tahu kenapa?... kami ni bergaduh sesama sendiri hanya kerana hal kecil disampai-sampaikan dan menjadi besar citerrrnya. Apelagi mesti lah kec0h jadinyakan. Makan bulan jugaklah kita orang ni bermusuh. Disebabkan keadaan kita orang yang pecah-belah ni kita orang terpaksa adakan satu mesyuarat tergempar lagi termasyhur demi menjaga CINTA kami semua. Walaupun keadaan sangat tegang dan bertikam lidah sesama sendiri namun akhirnya berakhir dengan bermaaf-maafan sesama sendiri. Dan dalam keadaan tu jugaklah kami sedar yang kami ni memerlukan satu sama lain dan bukannya terus berpaling di antara satu sama lain.
  KENAPA GADUH?
Tak payah nak buzy bOdy sangatlahkan... tak mungkin aku nak cerita aper yang berlaku. Sebab baik buruk macam maner pown kawan-kawan aku, aku tetap sayang dan akan simpan mereka di dalam hati aku sebagai kenangan dan rahsia kami di DUNIA FORM6.

Nakal tak bermakna kita orang ni kurang ajar. Keras kepala tak bererti kita orang ego mahu memohon maaf  dan itulah yang aku iktirafkan sebagai ERTI PERSAHABATAN kepada kami yang sering khilaf sewaktu berada di dunia f0rm6 ni. "Berat sama dipikul, ringan sama di jinjing" itulah ibaratnya kami. Di dalam kegembiraan berjamuan kami tersilap langkah. Tanpa sedar kami telah wujudkan salah faham didalam perkauman. Dalam KONCO-KONCO kelas kami ni ad 19orang dan semua melayu kecuali Sathiya and john yang beragama lain. Oleh sebab kami ni ada seorang jerrr classmate yang berbangsa India dan John pulak Kristian maka kami sediakan dua menu UTAMA yang berbeza atas sebab Sathiya diharamkan makan daging lembu dalam agamanya. Menunya ialah NASI LEMAK berlauk rendang daging and MEE goreng special yang di sediakan oleh Suha. Maka, majlis pun bermulalah dengan gembira pada awalnya sebab ada banyak menu yang sedap-sedap wat JENDOL yang awal-awal lagi dah mencekik setelah pelajar lelaki Miqdad, Ayep, Ais, Pete, John , Rem, Jendol, Alep and KETUA KELAS kita orang Topek bertungkus-lumus mengemas bilik makan kami.
 Tak kurang hebatnya dengan semua Diva-Diva kelas yang sibuk duk kitai lauk pauk bagi perfect. TERIMA KASIH buat Suha, Nisa, Bella, Natul, Ika, Aina, Sathiya, Fifah, Fatah dan juga aku (eCah) yang juga terlibat.
Berbalik kepada cita asal yang kami ni tersilap langkah, tengah-tengah menghidang lauk tiba-tiba kami tersalah hidang kat UNCLE kita orang iaitu Mr R...
YANG NI SAPER NAK JAWAB?... huH...!
Sebenarnya Mr R seagama dengan Sathiya yang dilarang memakan haiwan suci mereka (LEMBU).
Camner ni? kita orang dah langgar sensitifviti orang lain. Bukan nak menghina kaum mereka tapi tersilap.
Apelagi Mr R dengan maklum nyerrr pun keluar tanpa sebarang kata. Aduyai! abislah. Lepas dari tu jugaklah seminggu Mr R tak kunjung kelas we all. Maka tersebutlah kisah Dukanya Si penghuni kelas PRA U A2. Dengan titah baginda Mama Zack kami dinasihati bertemu dengan Sri Paduka Mr R untuk memohon maaf. Justeru, berkumpullah si penghuni itu tadi untuk menjayakan rombongan ke BILIK GURU bagi melunaskan agenda tersebut. Dengan bersaksikan penghuni BILIK GURU kami memohon maaf.
Perlakuan kami diketuai oleh Topek dan mengambil masa untuk menyampaikan hasrat kami.
Walaupun pada mulanya Mr R tidak boleh bertimbang rasa, akhirnya kami dimaafkan.
ehmmmm...

So, dah panjang lebar aku nen0-nen0 ni... ekshely banyal lagi cterr tapi aku malas nak ngadap lappy lama-lama.Penat tau!
Ape moral value yang korang dapat? 
Korang fikirlah sendiri yoooowwwh!!!

Then, tamatlah sudah cterr ♥DUNIA KAMI DI FORM6♥ ni.

apew-apew pown untuk my friend GUMINAVO ZOU DIAU♥♥♥ aku ucapkan!

5 comments:

AnakPakZohar said...

sedih balik aku teringat pasal sir.. T_T

ecah_amicable said...

jangan sedihlah kawan? sir x benci kita kan...

MUHD ALIFF AKHMAL said...

Dah sudah baca!sedih woo cter ko..sedih tringat kita semua kne diri dgr mama zack mmbebel ngan time nak buat jamuan kelas..rindu nye..kne plak background ko yg slow ni..terbaek la!
:(

ecah_amicable said...

yelahhh... background aku jerrrr yang slowwwww..... huhuhu sentimental+romantikal themes r...

norhidayah sukri said...

uwaaaa... boleh wat drama lah.. hehehe :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...