Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan selamat sejahtera!

DuDa MeLampau! (Mr. Donkey)

 Tengok tajuk pun dah tau aku menyampah tahap gaban! apa pasal lorrrr? Pasal si Duda tak sedar diri ni lah.
Dahlah gatal nak m****s! Gedik lagik! WHAT THE HELL! lah kau Duda.
Ekshely Aku bukannye nak hangin tak tentu pasal tapi rasa nak lempang si Duda gatal yang cuba nak ambil kesempatan! Apa-apa pun sebelum korang teruskan lagi mata korang menghadap blog aku nie (kau hader?) aku nak bagitau yang TAJUK NI BUKAN UNTUK SEMUA DUDA  di luar sana k. Hanya untuk yang berkenaan saja. Aku tahu masih ada lagi Duda yang macho! lagi terbaikkk!!! kat luar sana tu.

OK... sebelum aku start cter bismillah dulu k.
Gini cite nyerrr... Suatu hari aku jalan-jalan... bla... bla... bukan ni aku nak cite hehehehe... Camni suatu hari tu aku tengah dok relax-relax kat umah. Tup tup ada orang mesej nak kenal. PEHAL?! aku pun dengan malasnye pun jawab. Aku tanya punya tanya rupanya dia dapat nombor aku dari kawan aku si F Aku dengan tak sengajanye pun terhanginlah. Mane taknyerr dah banyak kali aku kabo jangan bagi nombor aku kat sesiapa  tapi member aku si F ni ntah ape ntah yang dia paham. Aku pun malas nak layan. Bila aku tak layan mesej si Duda, mulalah mak la`on ni call-call aku dan lagilah malas aku nak layan jadi terpaksalah aku answer call dia.Yang aku geram dalam banyak-banyak manusia kat dunia ni Duda juga yang si F bagi nombor telefon aku. Kepala hotak dia! pastu baru satu hari si Duda ni dapat nombor aku dia p bagi pulak nombor aku kat member dia si D yang berstatus bujang terlajak tiada gigi. WHAT THE HELL! lah kau tua.

huh...! marah pun tak guna. Suatu hari si Duda ni dok cterr kat aku yang dia ni berkenan kat kawan aku si F ni pada mulanya tapi si F tak nak sbb dia dah ada yang special. Sape lagi kalau tak pakwe diakan. Then, dengan kecewanye si Duda ni meluahkan perasaannya kat aku. Tapi aku pun bukan ley wat ape. One day ni, si Duda dok rayu-rayu aku ajak keluar and dia nak aku pujuk si F ikut serta. Aku dengan malas tahap gaban pun pujuklah si F ni. Finally aku dan si F ni pun setuju nak keluar.

So, hari yang terindah bagi si Duda ni nak keluar dengan we all berdua yang lagi vough! (voughlah sangatkan) ni pun tiba. Si Duda dengan gaya machonya(tak sedar diri tua) jemput kita orang berdua. Sampai jerr time jemput aku maka tunggulah si Duda kat kawasan rumah aku. Baru jer aku nak panaskan punggung kat kerusi tempat duduk belakang kereta tiba-tiba mata aku tertancap pada cermin pandu si Duda. huh! sangat menyakitkan hati aku bila mata si Duda tajam memandang seperti buaya darat! Aku dah mula rasa tak selesa. Dah lah panas 
bertambah dengan kereta yang macam reban ayam. Aku rasa macam nak rejam jer si Duda ni.
Huh! untuk pengetahuan korang kita orang keluar berempat. Aku, si F,si Duda dan si D. Dalam perjalanan tu aku dah terfikir asal jauh sangat si Duda ni ajak g makan sampai ke TANGKAK. Rupanya dia nak pergi GUNUNG LEDANG. Kejadahnya! kau orang tua. Aku tak bawa baju salin hantu. Dahlah kau tak kabo nak pergi mane. Lagi TAMBAH BARAN AKU ni.
Sampai jerr kat sana tiba-tiba...











ada lori dengan lajunya... bla... bla... hahahahahaha aku pun buka pintu kereta yang bunyinya macam engsel pintu nak tercabut. ngeeeettttttt... pehhhh bengang! 
Huh! sabo jelah yerrrrr... komen kang kata aku memilih. 
Aku pun dengan tak berapa nak bangga pun turunlah dari kereta dan melangkah naik ke GUNUNG tapi tak naik tinggi-tinggilah. Dahlah pakai baju kurung. Tak ada maknanya aku nak panjat gunung tingi-tinggi dan akhirnya kita orang pun jumpalah tempat yang strategik lagi tebaik.(elak kene matahari). Nak jaga kulit k! Bukan nak bajet Diva lah kan tapi kulit aku sensitif kalau kene matahari lebih dari setengah jam.
Ok... tengah duduk-duduk tu aku tengok si Duda ni bukan main gedik lagi ajak si F pergi main air. Yang paling bernanah aku dengar dia kata kat si F "ala... kita basah-basahlah sikitlah baru best". perhhhh! menanah-nanah telinga aku. Dah tau tak bawak baju lagi mahu mandi. Dengan sepantas air terjun yang mengalir pantas lagi si Duda menarik tangan si F. Tapi si F menolak pelawaan si Duda. AKU?... aku tengok je lah. Aku tau memang dari awal si Duda tu simpan perasaan pada si F. Mane Si D?... Si D tak naik sama sebab dia malas nak jalan. Yang aku tau dia penat je lain malas aku nak tanya. 

Hah...! straight to the point je k. Tengah aku dok kuis-kuis kayu aku duduk tu tiba-tiba si Duda dari arah belakang terus je peluk si F. perrrhhhhh!!! terbeliak biji mata aku tengok! Mak Ai! besar panggung dah ni! wei agak r! respect r sikit wei! Kecian aku tengok si F. Si F pun dengan pantas loloskan diri r ape lagi. 
AKU LAK WAT PE???... sorry... aku mase tu tak sempat nak bantu kawan aku sendiri sebab masa tu aku duduk jauh sikit dari dia orang berdua. Nasib baik lah kawan aku tu agresif orangnya siap bagi jelingan maut kat si Duda! WATCHHAAAAAA! hahahaha apelagi aku dengan si F pun blah r. Si Duda terkoco-koco kejar kita orang berdua yang muda lagi bergaya ni. Amek kau! GATAL LAGI. Dahlah gatal KEDEKUT lak tu sampai sana beli air ngan pop corn satu. Dia sorang makan dah abis. Air lak aku kene kongsi dengan si F. Satu tin jerrrrrrrrrrrkkkkkk.

huh! malas dah nak citer lagi... lantak kau lah Duda and terima kasih sebab kau bagi nombor aku pada N pulak k.
Si N... (KAYA+KERETA PESONA+BUNCIT+LEMAH LEMBUT) What the hell!!! Aku tak hadap tu semua.

bip...bip...bip...bip...
(mesej pulak)

Iz: Klu abg nk buang no eca pn npe bkn ade spe nk mrh l?n dlu klu ag ade bni.msti dy cmbru. l?n abg x knl eca.


SoRRy To Saylah! 
Aku Tak Suka Kau MR DONKEY!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...